
Inspiratie
voor jouw bedrijfsinfo.
Alles op één plek. 📍
Het (bedrijfs)informatiehoekje in Apprendo is dé plek waar je alle praktische informatie overzichtelijk terugvindt.
Tip! ✨
Zorg dat je de informatie voortaan alleen in Apprendo bijwerkt (tenzij het gekoppeld is aan andere systemen). Zo voorkom je fouten én een dubbele administratie ;)
Lekker praktisch.
In de bedrijfsinfo-sectie kun je teksten, afbeeldingen én links toevoegen.
Let op.
Pdf-bestanden kun je hier niet gebruiken. Zet die eerst om naar een afbeelding, bijvoorbeeld door het bestand te exporteren naar .jpg of via een online ‘pdf to jpg’ converter.

Hier vind je de bedrijfsinfo
Na het inloggen in de app kiezen medewerkers rechtsonder in het scherm voor de optie ‘Meer’ (de drie puntjes) of scrollen ze ernaartoe → via ‘Snel naar’.

Zo beheer je de info
Via de eindbaas-omgeving voeg je eenvoudig alle ‘platte’ bedrijfsdata toe.

Dit zet je erin
Alle praktische informatie die ze nodig kunnen hebben tijdens hun werk.
Check hieronder onze tips & inspiratie! 👇🏻
Laat je inspireren.
Check de voorbeelden hieronder en ga meteen aan de slag!
✅ Tafelplattegrond(en)
Medewerkers weten snel waar tafels staan en welk tafelnummers horen bij welke plek. Dat voorkomt verwarring en versnelt de service.
✅ Menukaarten (eten & drinken)
Iedereen heeft altijd de actuele menukaart bij de hand.
✅ Belangrijke telefoonnummers (bijv. leverancier, technische dienst, leidinggevende)
Medewerkers weten altijd wie ze moeten bellen bij noodgevallen of problemen.
✅ Adresgegevens, routebeschrijving en/of informatie over parkeergelegenheid
Handig voor nieuwe medewerkers of om door te sturen naar gasten en/of externe partijen.
✅ Openingstijden (ook per seizoen of feestdagen)
Voorkomt misverstanden over werktijden en reserveringen, want iedereen werkt volgens dezelfde planning.
✅ Bedrijfshuisregels (bijv. kledingvoorschriften, telefoonbeleid)
Duidelijke afspraken voor iedereen voorkomt discussies en een (per ongeluk) ongelijke behandeling.
✅ Ingrediëntenlijsten
Medewerkers kunnen snel en juist reageren op vragen van gasten, dat verhoogt de gasttevredenheid én voorkomt risico’s.
✅ Handleidingen van apparaten (bijv. koffiemachine, kassasysteem, vaatwasser)
De instructies verwerk je natuurlijk gewoon in een checklist. Wil je je technische handleidingen en/of garantiecertificaten ook op een centrale plek opslaan? Dan is dit wellicht een handige plek voor je. Minder fouten bij gebruik van apparatuur voorkomt schade of vertraging.
✅ Veiligheidsprocedures (bijv. BHV, brandveiligheid, evacuatieplan)
Zo weet iedereen wat te doen bij noodsituaties.
✅ Speciale afspraken of tijdelijke acties
Zo is iedereen op de hoogte én voorkom je teleurstellingen of misverstanden bij je gasten.
✅ Voorkeuren vaste gasten of VIP-klanten (indien van toepassing)
Stel, meneer Jansen reserveert elke vrijdag telefonisch een tafel bij jullie. Hij zit het liefst bij het raam met uitzicht op het terras en drinkt graag een glas Catena Malbec 2019 uit Argentinië bij aankomst. Dankzij de notitie in de bedrijfsinformatie weet elk teamlid precies welke rode wijn hij drinkt en reserveren ze automatisch zijn favoriete tafel. Probeer die service maar eens te overtreffen ;)
Check de voorbeelden hieronder en ga meteen aan de slag!
Met dank aan Restaurant Van Sprang en EAZIE – The Azian Good Food Bar.



Altijd twee stappen voor. 🦶🏼
Dat wordt punten scoren ;)