‘Alles wat ze moeten weten staat erin.‘

Singer Laren

Ook deze bruisende locatie in Nederland koos voor Apprendo. En dit is waarom.


Singer Laren’s partymanager Jasper Koenen: ‘Toen ik via een mede-leermeestercursist hoorde over Apprendo, was ik binnen vijf zinnen enthousiast. Dat gold ook voor onze algemeen directeur. En dat lukt er maar weinig, denk ik.’

Inwerken toen

Jasper vervolgt: ‘Apprendo was precies wat we nodig hadden. Voorheen werden nieuwe collega’s eigenlijk altijd in het diepe gegooid: ze werden van hogerhand aangenomen, aan ons voorgesteld en wij bedachten dan wat we diegene(n) wilde bijbrengen en hoe we dat dan zouden doen. Het was bovendien vaak ook niet gepland, dus dan kwam het inwerken niet altijd goed uit – helemaal als het op dat moment druk was. Daardoor verliep het inwerkproces toch altijd wat rommelig, en dat was voor beide partijen niet altijd prettig of leuk.’

Nu met Apprendo

Jasper: ‘Nu is dat wel anders, haha! Nu weet ik precies wanneer ze komen, stuur ik een nieuwe collega al voor zijn/haar eerste werkdag een selectie trainingsvideo’s en bijbehorende quizvragen door.

Dat scheelt me direct bij zijn/haar binnenkomst al zo’n 2 uur, waardoor ik ze eerst rustig kan rondleiden, om ze een écht goed beeld te geven van ons leuke, veelomvattende bedrijf.’

Gastvrije eerste werkdag
‘Sindsdien geven nieuwe medewerkers ook aan, dat ze meteen een goed, welkom gevoel bij ons hebben. Precies zoals we gezien willen worden, zijn: gastvrij en veelzijdig – voor iedereen.

En omdat de video’s zo leuk in elkaar zitten, kijken ze ze ook echt. Ja, het geeft nieuwe medewerkers een veel fijnere start én meteen een veel betere indruk van je bedrijf.’

Geschoten door Wildschieters


Meest gebruikte Apprendo-modules

‘Naast het onboardingstraject in Apprendo werken we het meest met de checklists, de haccp-module en natuurlijk met Jaap – de kennisbank voor op de werkvloer.’

Kennisbank
‘Alles wat ze moeten weten staat erin. Dus je krijgt veel minder vragen en er is meer eenduidigheid. In Apprendo staat hoe we het als Singer willen, dus dat maakt het ook voor de leidinggevenden veel makkelijker om te managen.’

Voorbeelden

Kun je een paar voorbeelden noemen?

‘Taken worden veel beter uitgevoerd en minder vaak vergeten. Ook zie je precies wie wat moet doen, dus als er een vermoedelijk de kantjes er een beetje afloopt – kun je dat ook concreet aantonen en hem/haar er veel makkelijker op aanspreken. En door de overstap naar Apprendo kon ook al het haccp-papierwerk de deur uit.’

iPad Jaap
‘Zowel mogelijke vragen van gasten als vragen van medewerkers zijn via de kennisbank op iPad Jaap getackeld. Van allergenen, richtlijnen over mobiel telefoongebruik tot over hoeveel werkkleding je wanneer krijgt, et cetera. Daardoor líjken we niet alleen veel professioneler, maar zijn we dat ook. En dat heeft een positieve uitwerking op alles en iedereen.’

Hoe ging de implementatie?

‘Ook zoiets. Ik ben er nog steeds verbaasd over hoe snel dat ging. Samen met een collega had ik de benodigde eerste data verzameld en aangeleverd, waarna onze Apprendo-accountmanager Jimmy zei: ‘Oké, dan is het morgen klaar.’ En dat was ook echt zo.

Dus ik was en ben nog steeds heel enthousiast. En een aanpassing of nieuwe checklist bijvoorbeeld? Die heb je er zelf zo ingezet.’

Interieur van theater, museum en Apprendo-klant Singer Laren

Jasper.

Partymanager

Over Singer Laren

Yep. Dit is er zo eentje. Zo’n parel. Dit historische, superveelzijdige museum & theatercomplex is voor zowel kunstliefhebbers als horecagasten een waanzinnig fijne, zeer geliefde en gewaardeerde place to be. Eentje waar het leven én de kunst wordt gevierd.