‘De implementatie ging echt supersoepel.’

SLA Amsterdam

Dat de uitrol van een multi-filiale app ook snel en soepel kan, bewijst de implementatie van Apprendo bij SLA. Operationeel manager Fleur Smakman vertelt:


‘Voorheen maakten we gebruik van een andere tool, maar die was een stuk beperkter. Toch hadden we als groeiende organisatie – met de daarbij gepaard gaande prioriteiten – nog niet zoveel haast om over te stappen. Tot we besloten dat 2024 het jaar van mooie veranderingen zou worden, we het gesprek aangingen met Apprendo. En we waren meteen enthousiast.’

Perfecte combi

‘Dat kwam vooral door de combinatie van de verschillende functionaliteiten. En de trainingsmodule vonden we ook écht een plus: voorheen waren we met elke nieuwe SLA-maker bijvoorbeeld alleen al zo’n 1 tot 1,5 uur kwijt aan het uitleggen van het concept en de menukaart. En nu kunnen ze al binnen 15 minuten aan de slag. Dat is een stuk makkelijker.’

Uitstekende ondersteuning

‘En de implementatie verliep perfect. Voorafgaand kregen we een lijst met wat we aan moesten leveren om Apprendo in te kunnen richten, waarbij 90% al geïmporteerd kon worden en ik eigenlijk alleen nog wat finetuning hoefde te doen om Apprendo operationeel te maken.’


‘Alles is nu gecentraliseerd en altijd actueel.’

‘Ook de manier van communiceren was erg prettig: als bedrijfsleiders bijvoorbeeld vragen hadden, dan konden ze rechtstreeks contact opnemen – waardoor ik enorm werd ontlast. Je wordt zowel qua inrichting, ondersteuning en interne kennisoverdracht, op een hele fijne manier ontzorgd. Dus ja, alles bij elkaar viel de uitrol me – ook in de zin van hoeveel tijd het je kost – echt 100% mee.’

SLA-style

‘Apprendo is in SLA-stijl opgeleverd en ingericht. Ook hebben we eigen how-to video’s toegevoegd, bijvoorbeeld met hoe je onze best verkopende salade ‘Green proteïn’ maakt. En ook de checklists waren in no time locatiespecifiek ingericht op basis van een basistemplate die ik vanuit het hoofdkantoor klaar had gezet.

Want als jij als vestiging bijvoorbeeld geen terras hebt, dan heeft het natuurlijk weinig zin om daar een terugkerende taak van in je open- of sluitlijst te hebben.’

Kwaliteitsmanagement

‘Vanuit mijn rol is de kennisbank het favoriete onderdeel! Via die module kan iedereen op elk moment bij de juiste informatie. Geen wildgroei aan drives en mappen meer… alles is nu gecentraliseerd en altijd actueel.

Bijkomend voordeel is dat wij, vanuit het hoofdkantoor, via het Apprendo-dashboard in één oogopslag zien wat er nog gedaan moet worden. Dus als er bijvoorbeeld een taak of temperatuurmeting bij een bepaalde vestiging niet is gedaan, dan kun je daar meteen actie op ondernemen. Ik vind het heel prettig dat ik dat daardoor beter kan controleren.’

SLA ingredienten

Wat zou je andere ondernemers adviseren, die nog twijfelen?

‘Ga ervoor! Naast de voordelen van het systeem zelf, krijg je hele goede ondersteuning en een fijn, vast aanspreekpunt. In ons geval was/is Robin dat. En dat alles nu op 1 plek staat, is zó fijn. We hebben laatst nog een andere tool, een kassasysteem, geïmplementeerd en dat was veel meer werk.’

Operationeel manager bij SLA, Fleur Smakman.

Fleur.

Operationeel manager

Over SLA

Een zero-waste keuken. Supergezonde salades, wraps, soepen en meer… Alles onbewerkt, onbespoten, binnen 2 minuten klaar en nog waanzinnig lekker ook. Wat wil je nog meer?

Dus ben je binnenkort in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Haarlem, Den Haag, Amersfoort of Groningen?

Stop. Kies. En geniet van de lekkerste, meest voedzame ‘snelle snacks’ ooit. Smäcklich!